Den Unaturlige Musik

Hvordan arbejder man med filmmusikken? – En guide af Kåre Bjerkø

  • En håndbog i Filmmusik
  • Indholdsfortegnelse
  • Om Kåre Bjerkø
  • Tak til

Tak til

Støttet af:

BFM, Brancheklubben for Film- og Mediekomponister

Tak til:

BFM, Jesper Siberg, Kasper Leick, Halfdan E, Thomas Krag, Lone Nyhuus, Tina Sørensen, Rumle Hammerich og Henrik Genz.

Emner

Budget Cross media Det gode valg Dogmereglerne Eksempler på scores En Kreativ Guide Film editoren Fordelen ved et musikalsk tema For meget musik Forskning Frekvensområder Hvorfor skal jeg gå ind og se denne film? Karakterens favoritmusik Klichéen Konceptualisering Konstruktion af et univers Kontrapunkt Løs en scene med musik Mix og perception Music editor Musikalske eksperimenter Musikbiblioteker Musik og Marked Musik på optagelserne Navngivning Produktion Value Publikum er medproducent Rosinen i pølseenden Rulletekster og musik Samarbejdet Sange i film Signatur Sound Skab et koncept Skitser Skulptur Og Abstraktioner Solist og Ensemble Staging/blocking/framing The story rules Tidstypiske elementer i musikken Title music Tonearten Typer af filmmusik Udvikling af et tema Værktøjer z

Indhold

  • Indhold
    • Fortællingen
      • Akter
      • Den Naturlige Historie
      • Fejlen som det karakterdannende
      • Heltens Rejse
      • Livsmål – behov og handling
      • Protagonist/Antagonist
      • Solist og Ensemble
      • The Charactermap
      • The story rules
      • Vendepunktet
    • Konceptualisering
      • Dogmereglerne
      • Eksempler på scores
      • For meget musik
      • Fordelen ved et musikalsk tema
      • Konstruktion af et univers
      • Publikum er medproducent
      • Skab et koncept
      • Skulptur Og Abstraktioner
    • Musik og Marked
      • Cross media
      • Hvorfor skal jeg gå ind og se denne film?
      • Produktion Value
    • Musikken
      • en definition
      • Kulturel musik
      • Maskemusik
      • Minimalmusik
      • Overlægningsmusik
      • Popmusik
      • Sange i film
      • Stumfilm
      • Symfonisk Musik
      • Title music
      • Tonearten
      • Udvikling af et tema
      • Underlægningsmusik
    • Samarbejdet
      • Arbejdsproces
      • Bestil et køkken
      • Designproces
      • Det gode valg
      • En Kreativ Guide
      • Fænomenologi
      • Film editoren
      • Forskning
      • Godkendelse af musikken
      • Hvad er din metode?
      • Kriser
      • Lyd og musik
      • Music editor
      • Musikplan
      • Opbyg et sprog
      • Skitser
      • Spotting og maskemusik
      • Staging/blocking/framing
    • Til Komponisten
      • Budget
      • Navngivning
      • Rosinen i pølseenden
    • Værktøjer
      • Frekvensområder
      • Karakterens favoritmusik
      • Klichéen
      • Kontrapunkt
      • Løs en scene med musik
      • Mix og perception
      • Musik på optagelserne
      • Musikalske eksperimenter
      • Musikbiblioteker
      • Rulletekster og musik
      • Signatur Sound
      • Tidstypiske elementer i musikken
      • Typer af filmmusik
    • z
© 2025 Den Unaturlige Musik · Built with Skirmish