Det er vigtigt at kunne give en grund til at publikum skal gå ind og se filmen. Hvis der ikke er en grund til at gå ind og se filmen, er der ikke noget publikum. Ofte er det ikke historien, der sælger filmen. Den skal selfølgelig være i orden, men publikum valg er som regel betinget af en masse andre parametre.
Som regel har man fundet en god grund da man skulle finde investorer og søge støtte til filmen. Sørg for at alle kender grunden til at publikum skal gå ind og se denne film. Fortæl det til komponisten. Eksempler på publikums gode grunde til at se filmen kunne være at:
- Jeg ser alt hvad stjerne actor X laver
- Jeg vil gerne opleve 3D eller en anden teknologi filmen er optaget med.
- Jeg gerne kunne tale med om filmen
- Der er et billede eller en ide jeg aldrig har set før
- Popmusiker X har lavet musikken
- Jeg vil dyrke en karakter i filmen
- En Western på dansk a la Cohenbrødrene
- Jeg vil se stjerne Y makeout
- Den har fået de vildeste anmeldelser
- Jeg ser alt hvad instruktør Z laver
- Jeg ville lave noget med min familie
- Jeg ville invitere min date ud og se den sammen
- Jeg følger med i serien
- Jeg har læst bogen
- Jeg så den gamle udgave af filmen
- Jeg ser alle film i denne genre
- Hvis jeg har set denne film tror folk at jeg har god smag
- Jeg trænger til noget spænding
- Et udenlandsk fænomen, nu på dansk
- Det er kendt fra instagram
Gør filmen til et socialt objekt.
Filmen skal være noget folk taler med hinanden om når de mødes.